Arap Turistlerin Karadeniz Merakı

Uzungöl Arap Turizmi

Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı (DOKA), Doğu Karadeniz Bölgesi’nin turizm sektöründen hak ettiği payı alması için turizm odaklı çalışmalarına devam ediyor.

Son yıllarda bölgemizde artan Arap turist sayısını daha da yukarılara çekmek ve bu ülke turizminden, ülkemizin halihazırda aldığı yüzde 5 payı artırmak için çalışmalarını sürdüren DOKA, Arap tur operatörlerine bölgemizin tanıtımını yaptı.

DOKA Yönetim Kurulu Başkanı Giresun Valisi Dursun Ali Şahin’in girişimiyle 20 Arap ülkesinden 28 profesyonel Turizm Acente yetkilisi Bölgemizi gezdi. İlk olarak Giresun’a giden konuklar geceyi Kümbet Yaylası Koçkayası tesislerinde geçirdiler. Burada DOKA Uzmanları tarafından kendilerine Bölgemizi tanıtıcı sunum yapılan Arap tur operatörleri, horon ekibinin gösterisi ile eğlendiler. Arap tur operatörleri Kümbet Yaylası ve çevresini gezdikten sonra Vali Şahin’i makamında ziyaret ettiler.

Konuklarıyla İngilizce ve Arapça sohbet yapan Vali Şahin, deniziyle, adasıyla, kalesiyle, yaylalarıyla ve doğal güzellikleriyle eşsiz bir güzelliğine sahip Giresun’un, en iyi tatil yapma ve dinlenme yeri olduğunu söyledi.

Giresun’daki turistik yerler ve turizme yönelik yapılan çalışmalar hakkında bilgi veren Vali Şahin, Giresun insanının da çok misafirperver olduğunun altını çizdi.
Vali Şahin, turizmci konuklarına ili tanıtıcı yayınların yanında Türk Bayrağı rozeti hediye etti.Daha sonra Trabzon’a geçen Arap tur operatörleri, Ayasofya Müzesi ve Sümela Manastırı’nı gezdiler.

Son yıllarda özellikle Arap turistlerin Doğu Karadeniz Bölgesi’ne yoğun ilgi gösterdiğini ifade eden DOKA Genel Sekreteri Çetin Oktay Kaldırım ise, “Bir Arap deyiminde; “İnsanın mutlu olması için üç şeye ihtiyaç vardır. Bunlar yeşil, su ve güleryüz’dür” der. Bu üçü de fazlasıyla bölgemizde mevcut. Bu güzelliklerin tanıtımını yaparak bölgemizin turizm gelirlerini yükseltmek arzusundayız” dedi.

“IX. Kalkınma Planı ile birlikte Doğu Karadeniz Bölgesel Gelişme Planı (DOKAP) ve Doğu Karadeniz Turizm Master Planı gibi ulusal ve bölgesel ölçekteki planların da göz önünde bulundurularak hazırlanan Doğu Karadeniz Bölge Planı (2010-2013) TR90 Bölgesi’nin vizyonunu; “Ekonomisi güçlü, yenilikçi ve rekabetçi, sosyal yönden gelişmiş ve bütünleşmiş, altyapısı tamamlanmış, sürdürülebilir çevre ve yüksek yaşam kalitesine sahip bir Doğu Karadeniz Bölgesi” olarak tanımlamıştır” ifadelerini kullanan Genel Sekreter Kaldırım, “Bu vizyon, gelişme eksenleri, amaçlar ve hedefler doğrultusunda doğruları yaparak ilerliyoruz” ifadelerini kullandı.

Turizmde uluslararası platformlarda tanıtım yapılmasının önemine de vurgu yapan Kaldırım bu yıl ilk defa yurtdışında yapılan tanıtımların bölge turizmine ciddi katkı yaptığını söyledi. Özellikle Dubai ve Suudi Arabistan turizm fuarlarında yapılan tanıtımla bölgeye Ortadoğu’dan gelen turist sayısının %40-50 oranında arttığını, Çin ve Uzakdoğu pazarına yapılan tanıtımlarla bölgede ilk defa Çinli turistlerin gelmeye başladığını ve hatta yeni Zelanda’dan bile turistlerin bölgemizde görülmeye başladığını vurguladı.

Yaptıkları çalışmaların kısa sürede sonucunu görmelerinin mutluluk verici olduğunu vurgulayan Genel Sekreter Kaldırım tanıtım politikalarının ve desteklerinin artarak devam edeceğini söyledi.

Genel Sekreter Kaldırım, önemli bir nüfus ve yüksek harcama yapabilme potansiyeline sahip Arap ülkeleri turizminden, ülkemizin halihazırda sadece yüzde 5 pay alabildiğini kaydetti.

Genel Sekreter Kaldırım, ülkemiz ve özellikle Doğu Karadeniz turizmine yönelik mevcut ilginin somut turist artışına dönüştürülmesi için bu pazara yönelik tanıtım çalışmalarını arttırarak sürdürdüklerini sözlerine ekledi.

Bölgeye hayran kaldıklarını ifade eden Arap turizmciler önümüzdeki süreçte gelir düzeyi yüksek turistleri Doğu Karadeniz Bölgesi’ne getirmeyi planladıklarını söylediler.

Kaydet

Değerlendirmeniz için teşekkürler! İsterseniz sosyal medyada da paylaşabilirsiniz. .
Yazı ve içerikler sizin için faydalı oldu mu?
  • Harika!
  • Faydalı
  • Fena Değil
  • Yetersiz

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Doğrulama * Time limit exceeded. Please complete the captcha once again.